Så här handlar du

  1. När du har sett ut en produkt du vill köpa klickar du på köp för att lägga produkten i Varukorgen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.

  2. Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till kassan, vars länk du hittar högst upp till höger – Till kassan - på den aktuella sidan.

  3. Ordern skickas med Posten varubrev alternativt DHL servicepoint till närmaste utlämningsställe. Avisering skickas ut via sms eller mail.

    Fraktfritt vid order över eller lika med 400:-. Leverans normalt inom 2-5 arbetsdagar. Om du har några frågor maila till oss på; info@idyllien.com <3

  4. Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det i kassan. Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på köp för att uppdatera varukorgen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.

  5. Välj det betalningssätt du önskar använda. Läs mer om våra olika betalsätt & finansiering.

  6. Fyll i dina adress- och personuppgifter. Här kan du för vissa betalsätt enkelt låta hämta dina adressuppgifter från folkbokföringen, när du har fyllt i ditt personnummer, som då automatiskt förs in i formuläret. Du fyller även i den e-postadress och det telefonnummer (helst mobilnummer) du enklast nås på.

  7. När alla uppgifter är rätt ifyllda och du säkerställt att du lagt i rätt produkter i varukorgen väljer du att bekräfta din order genom att klicka på Slutför.

  8. När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt.

  9. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.

  10. Du kommer även att få ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse i samband med att dina produkter lämnar vårt lager.

Kontakta oss gärna för mer information.

Returer

Vi följer självklart alla lagar och regler för distansköp, men då vi är ett företag som jobbar helt med välgörenhet kan vi tyvärr inte erbjuda fri frakt för (som vissa andra butiker gör) för annat än defekta varor. Det skulle innebära att vi förlorar minst 130 kronor för varje retur (frakten för två vägar vid köp över 400) som istället skulle kunna användas till våra välgörenhetsprojekt. En annan orsak till detta val är att vi idag vet att frakter fram och tillbaka är väldigt dåligt för vår miljö, vilket är det motsatta till Idylliens Kloka val. Vi vet idag att valet "Fri retur" bidrar till en enorm belastning av vårt klot idag. Tack för din förståelse!