Frakt

En fraktkostnad tillkommer på priset enligt nedan för frakt inom Sverige:

DHL Service Point (49 kr, fraktfritt vid order över eller lika med 400:-.): Ordern skickas med DHL Service Point till närmaste utlämningsställe. Avisering skickas ut via sms eller mail. Vid väldigt små försändelser kan ordern i enstaka fall skickas som brev till din brevlåda.

Leverans normalt inom 2-7 arbetsdagar.

Vid större beställningar kan leveransen ske i flera mindre försändelser. Idyllien står dock för den extra kostnaden för detta. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. 

 

Hämtas i butik (0 kr): Hämtas i vår butik i Sturegallerian (Stockholm). Vi sms:ar när din order är klar för att hämtas. 

Normal Packtid: 0-2 arbetsdagar

Ej uthämtade paket

Om du av någon anledning inte hämtar ut ditt paket med varor så tvingas vi att debitera den verkliga fraktkostnaden samt returfrakten. För ej uthämtad vara tillkommer också en expeditionsavgift. Våra fraktvillkor gäller ej vid icke uthämtat paket. De fraktpriser vi debiteras från DHL för ditt paket kommer vi alltså att ta ut och inte enbart den subventionerade kundfrakten. För ej uthämtade paket debiterar vi 250 kronor för att täcka kostnaderna. 

 

Leveranstid

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Varor som finns i lager skickas normalt inom 3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Paketen levereras av DHL. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna. 

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskador

Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka. Du kan antingen ringa vår kundtjänst på 08-205011, eller skicka e-post till: info@idyllien.com

För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.